Design thinking

in 5 stappen

Praktisch en toepasbaar

training in 5 stappen

Je leert de basis van het iteratieve proces, dat start bij een behoefte of probleem bij de klant, dit helder krijgen en hierop je oplossing afstemmen, om vervolgens nog een iteratie te maken samen met de klant voor concretere concepten/ prototype. Je ervaart wat je kan verwachten van klanten en wat je eigen inbreng is.

  1. Je gaat dieper in op naar de vraag achter het probleem. Wat is nu echt het probleem en wat de behoefte van de klant.
  2. Start met een probleem herformulering
  3. Een divergentie stap waarin met interventies of ideeën worden bedacht hierna worden deze geprioriteerd en gedeeld met de klant.
  4. Het uitwerken van deze ideeën in schetsen, paperprototyping of in mock-up.  Hier mee kan de interactie van de klant met het idee/product worden getest.
  5. Het testen van mockups/paperprototypes een convergentie stap met de klant en evaluatie. Hierbij kom je tot een oplossing of innovatie die meer gedragen wordt door je klant.

Dit kan worden gedaan met als uitgangs punt een studie case. Het is ook mogelijk het proces “in company” door mij te laten faciliteren en samen een Customer Journey te maken van een klant.

Design thinking

in je organisatie

Wil je meer design thinking toepassen in je organisatie of vrijblijvend meer informatie ? Gebruik het contactformulier of bel 06 4575 1471

Between the difference

Margreet Beets
Reeverdijk 6
Eefde

Is je interesse gewekt en heb je vragen  over strategische sessie of een training? Vul het formulier in of bel voor een vrijblijvend gesprek naar 0645751471

    Ik ga akkoord met de opslag en verwerking van mijn gegevens door deze website.

    Scroll naar boven