Design thinking
in 5 stappen
Praktisch en toepasbaar
training in 5 stappen
Je leert de basis van het iteratieve proces, dat start bij een behoefte of probleem bij de klant, dit helder krijgen en hierop je oplossing afstemmen, om vervolgens nog een iteratie te maken samen met de klant voor concretere concepten/ prototype. Je ervaart wat je kan verwachten van klanten en wat je eigen inbreng is.
- Je gaat dieper in op naar de vraag achter het probleem. Wat is nu echt het probleem en wat de behoefte van de klant.
- Start met een probleem herformulering
- Een divergentie stap waarin met interventies of ideeën worden bedacht hierna worden deze geprioriteerd en gedeeld met de klant.
- Het uitwerken van deze ideeën in schetsen, paperprototyping of in mock-up. Hier mee kan de interactie van de klant met het idee/product worden getest.
- Het testen van mockups/paperprototypes een convergentie stap met de klant en evaluatie. Hierbij kom je tot een oplossing of innovatie die meer gedragen wordt door je klant.
Dit kan worden gedaan met als uitgangs punt een studie case. Het is ook mogelijk het proces “in company” door mij te laten faciliteren en samen een Customer Journey te maken van een klant.
Design thinking
in je organisatie
Wil je meer design thinking toepassen in je organisatie of vrijblijvend meer informatie ? Gebruik het contactformulier of bel 06 4575 1471